donderdag 12 juni 2014

Fietstochtje


Misschien heb je er een idee van, misschien ook niet. Als alleenstaande zorgen voor 2 jonge kindjes is soms erg tijdrovend. Je kan niks meer 'even snel' gaan doen. 
Geen brood meer in huis? Eerst kindjes schoenen en een jas aan (behalve met dit zomerweer), dan samen om een brood. Nu, de bakker is om de hoek, dus dat valt nog mee wat betreft tijdsverspilling. Maar 'efkes, rap' om de hoek een brood gaan halen: dat zit er niet meer in.
Naar het postkantoor? Ai, dat wordt moeilijker: voor de Oudste is dat nog binnen haar bereik om met de loopfiets te doen, voor Jongste is dat een probleem. Net iets te ver om vlot heen en terug te geraken. En de buggy? Daar wilt ze niet meer in, dan brult ze de buurt bijeen. Soms moet het zo, maar gezellig is dat niet te noemen.

Dan maar met de auto? Ook een beetje gek voor die korte afstanden, trouwens: hier in de buurt kan je toch nergens parkeren. Dus daar los je ook niks mee op. En ik ben er eigenlijk ook tegen - milieuhinder, dure brandstofprijzen- enfin: ik moet het niet uitleggen. 

Van huis naar school is't 5 minuutjes stappen. Van school weer naar huis (met de kinderen bedoel ik dan) is't minstens 20 minuten: we passeren immers een speelpleintje. Meestal past dat en vind ik dat best wel ontspannend. Maar soms wil ik onmiddellijk naar huis. Oudste kan al onderhandelen: "nog 1 keer van de glijbaan en dan kom ik". Jongste is op dat moment selectief doof. Zelfs wanneer ik roep dat ik weg ga en dit ook doe, blijft zij ter plekke. Z' is er gerust in... 
De laatste tijd neem ik haar op mijn fiets in het fietsstoeltje, mag Oudste op mijn zadel zitten, terwijl ik met de fiets aan de hand naar huis wandel. Ook niet zó héél handig.


De oplossing had ik al een paar keer aan de schoolpoort gezien. 'k Heb er lang over getwijfeld, want goedkoop is't niet...

En dan werd het mooi weer. Stel je voor dat ik met de meisjes gewoon naar de Blaarmeersen zou kunnen fietsen... Hoe cool zou dat zijn?


En nu kan het gewoon! Je kunt niet geloven hoe ik hier naar verlangd heb!


7 opmerkingen:

  1. Oh, zo'n onderwaterfiets, niet? Geweldig!!! Heb er ook lang over nagedacht!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt! Voor diegene die niet kan volgen: een fiets van het nederlandse merk Onderwater. Al blijf ik het leuk vinden om te spreken over 'onze onderwaterfiets'.

      Verwijderen
  2. Geweldig tof! Veel plezier ermee! (en nu nog de tijd vinden om ermee te rijden ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waaw, ziet er supertof uit!
    Als ik je een tip mag geven: Voor de veiligheid gebruik je beter een steviger slot rond die paal. Ik las onlangs op een blog ( http://meisjesmama.blogspot.be/2014/05/gestolen-mijn-makkertje-op-twee-wielen.html ) hoe haar fiets werd gestolen, tussen 16u en 17u, voor haar eigen voordeur...
    Ik wens je er ontzettend veel fietsplezier -en gemak mee toe! De kids zullen het ongetwijfeld ook heerlijk vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor de tip!
      Ik ben er eigenlijk ook niet helemaal gerust in. Dus: voorlopig staat de fiets binnen, al heb ik daar eigenlijk helemaal geen plaats voor ;-)
      Met een slot rond die paal is onmogelijk omdat die paal IN de muur geplaatst is. Ik kreeg ook al een tip om haken in mijn gevel 'chemisch te verankeren'. Dat lijkt mij wel mogelijk en in combinatie met een steviger slot, zal ik er misschien wel wat geruster in worden.

      Verwijderen

Leuk dat je reageert!

Groetjes