donderdag 15 september 2016

Yoga dus (Trop is teveel, deel 2)

Vandaag 1 week thuis. Voel ik het al?
Ik krijg nog steeds de dag niet georganiseerd, ook al werk ik niet.

Ik wil het niet toegeven en vecht tegen het gevoel dat dit (misschien meer?) tijd nodig zal hebben. Wat 'dit' dan ook moge zijn.

Maar ook : ik ging mij niet begraven in mijn bed en zetel en zou 'iets doen'. Met mijn tegenwerkend lijf, leeg hoofd en constante krop in de keel leek Yoga wel iets voor mij. En nee: niet dat ik hier ervaring in heb. Iets in mij riep : "doe Yoga!"

Een korte zoektocht op het WWweb naar waar Yoga in deze buurt, leerde mij dat Yoga zo'n 100 gezichten heeft... Help?! Hoe vind ik mijn weg in deze jungle?
Misschien gewoon kijken naar de flexibiliteit van het aanbod? Nu heb ik nog tijd (waar ik niet veel mee aankan, maar soit), binnenkort ga ik terug werken en dan kan ik hooguit nog 1 uurtje in de week. Bij welke aanbieder kan ik vlot switchen wanneer mijn mogelijkheden veranderen? Wat is de kostprijs? En welke yogavorm zou me liggen?
Uiteindelijk bleven er 2 over waarbij ik een proefles kon volgen.

De eerste keer vertrok ik met een klein hartje: "ik ben zo stijf, gaat dit wel lukken? Oei: en die pijn aan mijn voeten: ga ik het niet erger maken. Ook nog vergeten: ooit elleboog gebroken waardoor ik moeilijker kan steunen op die arm. En dan de nekproblemen: gaan die niet terug opspelen?". Ik moest het ook nog zoeken, en aangezien het in een nieuw-nog in opbouw zijnde - industriële site is, werd ik nog onzekerder. Hier? Dit kiezelpaadje in? Tot ik een bordje zag: voor Yoga: deze weg, en nog één en nog één. Een foto van iemand in Yogapose wees me de weg: grappig en vooral : oef.
De ontvangst was super vriendelijk, met warmte. De les gaf me het gevoel terug een klein beetje rechter te staan en ik moest denken aan de woorden van de Boeddistische monnik die we laatst hoorden: "Als je je niet goed voelt, dan gaat je lichaam doen wat je gevoel je vertelt: ineenkrimpen. Om terug beter te worden, moet je het tegengestelde doen: stretchen!" De ruimte was fijn, licht, aangenaam ondanks dat het in een oud fabrieksgebouw was. Dit zie ik wel zitten!

Vandaag ging ik naar de andere. Deze was ik al wel eens voorbijgereden. Dus geen stress om de weg te vinden. Een inkom met een bar en veel zetels, waar ik mijn ID moest afgeven in ruil voor de sleutel van een kastje om de spullen in op te bergen. Verschillende zalen met professionele installatie om muziek af te spelen en met microotjes te werken, een sauna in de kleedkamer, stoffen zetels in de lounge-ruimte, het gesprek met de bazin nadien: alles ademde hier veel meer grootsheid uit, professionalisme. Het voelde aan als een fitnesscentrum met een 'ander soort aanbod', maar wel op die manier geleid. Maar vanaf ik er binnenstapte voelde ik me er niet thuis.. dit was het niet. De les werd op een vriendelijke wijze gegeven, maar hier werd ik de hele tijd geconfronteerd met wat niet meer lukt, met de pijn, met de bewegingsbeperking...

Mijn keuze is gemaakt. Nu kijken of ik dit vol hou en wat het me bij brengt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!

Groetjes